O, cât de minunatate sunt experienţele de genul înmulţirii pâinilor! În urma acestora întreaga fiinţă tresaltă, vibrează şi, parcă, inima nu mai încape în locaşul ei. Simt acea căldură, acea bucurie care inundă în interior şi care iese prin toţi porii. În acele momente, mă simt echipată şi de nezdruncinat în credinţa mea şi nici măcar nu-mi pot imagina că această trăire ar putea cumva să fie estompată. Se instalează o stare de activism teribil, în care îmi vine să-i încurajez pe toţi, să strig că Domnul cel bun lucrează concret la vremea potrivită, să mărturisesc în gura mare lucrarea lui. Dar, la scurt timp după aceea, apar ispitele, prin întrebări iscoditoare, un „dialog“ lăuntric dureros, dar bine argumentat raţional de genul: oare mi s-a întâmplat cu adevărat sau îmi joacă feste imaginaţia? Dacă voi povesti celorlalţi, mă vor crede, nu vor zice că am înnebunit, nu vor râde? Nu cumva îi smintesc pe ceilalţi cu mărturia mea? Mai bine tac. Sau, altă dată, mă trezesc în situaţia în care mărturia nu-l are ca subiect pe Isus, ci, în fapt, propria persoană, având ca scop real ca toţi să vadă cât de credincioasă şi bună sunt. Desigur, exemplele date şi alte variaţiuni pe aceeaşi temă sunt răbufniri ale mândriei, de tip Iona, care nu doreşte să-i fie atinsă frumoasa imagine proprie, ori de tipul celor ce întreabă „Nu am facut noi minuni în numele tău?”. Am fost hrănită din belşug de Isus, care mi-a spus, însă, să strâng toate firimiturile. Oare nu aceasta înseamnă mărturisirea? De ce atâtea prejudecăţi? Dacă Domnul mă trimite, am o treabă, nu trebuie să-i pun eu condiţii circumstanţiale: să fiu demn, să fiu apreciat, să fiu un bun orator, în Săptămâna Sfântă ori la vreo conferinţă, în pelerinaj etc. Sunt chemat să nu arunc nimic din ceea ce am primit din mâna lui, ci să dăruiesc mai departe cu bucurie şi înţelepciune.

Mădălina-Veronica Haidemak a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 6,1-15: În acel timp, Isus a trecut dincolo de lacul Tiberiadei, numit şi Marea Galileii. O mare mulţime mergea după el, pentru că văzuse minunile pe care le făcea cu cei bolnavi. Isus s-a suit pe munte şi acolo s-a aşezat împreună cu ucenicii săi. Paştele, marea sărbătoare a iudeilor, era aproape. Deci ridicându-şi Isus ochii şi văzând că vine către el mulţime mare, a zis către Filip: „De unde vom cumpăra pâine, ca să mănânce aceştia?” El spunea aceasta numai ca să-l încerce, căci el ştia ce avea să facă. Filip i-a răspuns: „Pâine de două sute de dinari n-ar ajunge ca să ia fiecare câte puţin”. Andrei, fratele lui Simon Petru, unul dintre ucenici, i-a zis: „Este aici un băiat care are cinci pâini de orz şi doi peşti. Dar ce sunt acestea la atâta lume?” Isus a zis: „Spuneţi oamenilor să se aşeze”. Era iarbă multă în acel loc. S-au aşezat deci un număr în care numai bărbaţii erau cam la cinci mii. Atunci Isus a luat pâinile şi, după ce a mulţumit, le-a împărţit celor ce şedeau jos; de asemenea şi din peşti cât a voit fiecare. După ce s-au săturat, a zis ucenicilor săi: „Adunaţi firimiturile ce au rămas, ca nimic să nu se piardă”. Au adunat şi au umplut douăsprezece coşuri cu firimiturile rămase de la cei care au mâncat din cele cinci pâini de orz. Iar oamenii, văzând minunea pe care a făcut-o Isus, ziceau: „Acesta este într-adevăr profetul care trebuie să vină în lume”. Cunoscând Isus că au de gând să vină să-l ia cu sila şi să-l facă rege, s-a retras din nou pe munte, el singur

Despre autorul acestui articol: Mădălina-Veronica Haidemak (n.1971) este  psiholog, cu formare în analiză existenţială şi logoterapie, şi licenţiată în ştiinţe juridice. Colaborator pro bono al mai multor organizaţii, este angajată în diferite proiecte de susţinere a vieţii şi promovare a valorilor creştine. În prezent acordă consiliere (individuală, de cuplu şi de grup) în cadrul Clinicii „Pro-Vita International”.

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici) Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici)