Am căutat şi am găsit… Lucrul care m-a convins de existența lui Dumnezeu a fost contemplația.

Ce m-a convins în legătură cu viața şi inima sa a fost milostivirea.

M-am simțit convertit la Dumnezeu în rugăciune, dar am descoperit prietenia lui profundă în capacitatea sa de a ierta.

Cel mai mult pot să spun despre el că este „cel milostiv” şi cred în mântuirea universală.

Capacitatea lui Dumnezeu de a iubi, setea sa de dreptate, lupta sa împotriva răului, dorința sa de a-l îmbrățişa pe om ca pe fiul său preaiubit, împreună cu puterea pe care o are de a înnoi toate lucrurile, toate acestea se rezumă în următoarele cuvinte ale lui Isus: „Milă vreau, nu jertfă” (Mt 9,13).

După acest adevăr putem măsura perfect adevărata noastră adeziune la învățăturile sale.

Dacă aş şti doar să contemplu, dar nu să iert, n-aş fi dintre ai săi.

Dacă m-aş consuma din iubire pentru el, în toate penitențele, dar n-aş şti să deschid uşa fratelui meu, chiar dacă mi-e duşman, n-am înțeles împărăția sa.

Dacă-mi dau foc pentru triumful dreptății, dar las ca un colț al inimii mele să fie dominat de antipatie fie şi pentru unul singur dintre frații mei, sunt departe de învățăturile lui Isus.

„Fericiți cei milostivi, pentru că ei vor afla milă” (Mt 5,7).

(din Carlo Carretto, „Iubire în tăcere. Gânduri pentru fiecare zi”, Editura Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Bucureşti, Bucureşti, 2010, comandă aici).

Carlo Carretto (1910-1988) s-a născut într-o familie de țărani din nordul Italiei. Licențiat în filosofie, i se interzice să profeseze din cauza opoziției sale față de fascism. Lider al Acțiunii Catolice, la 44 de ani ascultă de chemarea lui Dumnezeu, lasă totul şi devine călugăr în Sahara, în Congregația Micilor Frați ai lui Isus, inspirată de Charles de Foucauld, „Pustnicul Saharei”, supranumit şi „Ultimul Părinte al Deşertului”. Vreme de zece ani, trăieşte o viață contemplativă în singurătatea deşertului, după care revine în Italia şi întemeiază la Spello, lângă Assisi, comunitatea Jesus Caritas. Va rămâne aici până la moarte, survenită în ziua de 4 octombrie, în sărbătoarea sfântului Francisc de Assisi, al cărui neobosit biograf a fost. Carlo Carretto este autor al mai multor titluri de spiritualitate, printre care cele mai cunoscute sunt „Scrisori din pustiu”, „Numele lui Dumnezeu e Iubire”, „Jurnalul deşertului”.