Tocmai lui Petru i-a adresat Isus această întrebare, și cu câtă insistență! Tocmai aceluia care nu totdeauna a fost s-a lăsat inspirat de Dumnezeu, ci și de Satana, tocmai aceluia care știm că s-a și îndoit, ba chiar celui care a preferat să mintă, decât să dea mărturie despre Adevăr! Și eu? Dacă în trădările lui Petru m-aș putea regăsi într-o oarecare măsură, pentru că până și în păcate un sfânt e mai altfel în momentele luminoase și mai greu m-aș putea asemăna. Dar nu aceste momente sunt cele la care Isus privește și nu faptele mele le așteaptă. Și tocmai atunci, când cei de lângă mine și eu însămi privesc cu nemulțumire la tot ce sunt și tot ce trăiesc, mă asemăn cel mai mult cu Petru. Atunci nu-mi mai rămâne mare lucru de zis, dar asta e totul: „Tu știi că te iubesc”.

Marie Şoucaliuc-Prager a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 21,15-19: Isus înviat din morţi a stat la masă cu ucenicii săi pe ţărmul mării. După ce au mâncat, Isus i-a zis lui Simon Petru: „Simon, fiul lui Ioan, mă iubeşti tu mai mult decât aceştia?” El i-a răspuns: „Da, Doamne, tu ştii că te iubesc”. Isus i-a zis: „Paşte mieluşeii mei!” I-a spus Isus a doua oară: „Simon, fiul lui Ioan, mă iubeşti?” Petru i-a răspuns: „Da, Doamne, tu ştii că te iubesc”. Isus i-a zis: „Paşte mieii mei!” Şi i-a spus a treia oară: „Simon, fiul lui Ioan, mă iubeşti?” Petru s-a întristat pentru că l-a întrebat a treia oară mă iubeşti şi i-a zis: „Doamne, tu toate le ştii; tu ştii că te iubesc”. Isus i-a zis: „Paşte oile mele! Adevăr, adevăr îţi spun: când erai mai tânăr te încingeai singur şi te duceai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, îţi vei întinde mâinile şi altul te va încinge şi te va duce unde nu vei voi”. A spus lucrul acesta ca să arate cu ce moarte îl va preamări Petru pe Dumnezeu. Şi, după ce i-a vorbit astfel, i-a zis: „Urmează-mă!”

Despre autorul acestui articol: Marie Şoucaliuc-Prager (n. 1972) este mamă a patru copii. A absolvit Institutul Teologic „Sfânta Tereza” din Bucureşti şi lucrează ca desenator. În ultimii ani a descoperit, cu bucurie, gândirea părintelui Marie-Dominique Philippe, călugăr dominican, fondator al Comunităţii „Sf. Ioan”, de care se simte profund legată spiritual.

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici). Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici).