Apropiindu-se durerosul moment al despărţirii de această lume în care a fost trimis, Isus, în marea lui milostivire, nu a dorit întristarea apostolilor, ci întărirea lor în credinţă şi iubire, încurajându-i cu speranţa reîntâlnirii. Până acum, el era Învăţătorul, Fiul Omului care a a dorit să transforme o lume a robiei, în alta liberă, o lume a întunericului a şi ignoranţei în alta în care suveran este Cuvântul, iar el, întruparea acestui Cuvânt voia să împărăţească în inimile oamenilor. Numai credinţa deplină în Fiu ne poate duce la Tată. Dumnezeu a iubit această lume păcătoasă, în care noi ne-am îndepărtat de el şi ne-am lăsat răpuşi de problemele cotidiene, obsedaţi de gloria şi confortul unei slave trecătoare. A-l iubi pe Dumnezeu înseamnă un nou exod, o ieşire din însingurare, din egocentrismul sufletesc, o renaştere spirituală. A-l iubi pe Dumnezeu înseamnă a-l sluji pe Cristos şi a-l sluji pe Cristos înseamnă să fii discipol al blândeţii şi dăruirii, trăind învăluit în iubire. A practica rugăciunea creştină semnifică a intra în rugăciunea lui Isus, fiindcă el este cel care se roagă pentru noi Tatălui. Ucenicul lui Cristos care se roagă nu e niciodată singur înaintea Tatălui, ci se uneşte cu rugăciunea pe care Isus însuşi o înalţă Tatălui ceresc. A cere Tatălui în numele Fiului înseamnă a simţi unirea Persoanelor dumnezeieşti ale Sfintei Treimi: atunci când ne rugăm, primindu-l pe Isus în sufletele noastre, iubirea Tatălui şi a Fiului, care este Duhul Sfânt, ne va cuprinde şi pe noi şi astfel vom trăi fiece clipă în unire inseparabilă cu Dumnezeul Întreit.

Liliana Simion a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 16,2-28: În acel timp, Isus a spus ucenicilor săi: „Adevăr, adevăr vă spun: Orice veţi cere de la Tatăl, în numele meu, vă va da. Până acum nu aţi cerut nimic în numele meu; cereţi şi veţi primi: astfel bucuria voastră va fi deplină. Acestea vi le-am spus prin asemănări, dar vine ceasul când nu vă voi mai vorbi în pilde, ci voi vorbi deschis despre Tatăl. În acea zi veţi cere în numele meu şi nu zic că-l voi ruga pe Tatăl pentru voi, căci însuşi Tatăl vă iubeşte, fiindcă voi mă iubiţi cu adevărat pe mine şi credeţi că de la Dumnezeu am venit. Am plecat de la Tatăl şi am venit în lume; acum părăsesc lumea şi mă duc la Tatăl”.

Despre Autorul acestui articol: Liliana Simion (n. 1961) este absolventă a Facultăţii de Mecanică a Universităţii Politehnice din Bucureşti, are studii postuniversitare de psiho-pedagogie şi jurnalism. În prezent lucrează ca profesor la Centrul Educaţional „Sf. Faustina”.

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici) Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici)