Suntem în duminica a VI-a de după Paști, mai exact în duminica de dinaintea Înălțării Domnului. Fragmentul evanghelic preluat din cap. 15 al Evangheliei după Ioan redă o parte din discursul lui Isus din zilele premergătoare intrării în pătimire și moarte. E un timp special în care Cristos nu mai dialoghează nici cu mulțimile, nici cu iudeii. El se ocupă de discipolii săi, adică de noi. Astăzi ne spune ceva special, ne face o declarație. Nu știu dacă aceste cuvinte ale lui Isus nu produc în inima noastră o mare tresărire și surpriză. Dacă Isus ar veni acum înaintea ta și ți-ar spune: „Știi, tu ești prietenul/prietena mea!”, cum te-ai simți? Sunt convins că în marea majoritate a cazurilor mulți dintre noi ne-am nega bucuria declarației divine, spunând: „Nu sunt vrednic!” Ei bine, află că nu e adevărat că nu ești vrednic, pentru că Isus te-a făcut vrednic tocmai prin pătimirea, moartea și învierea sa. Faptul că tu „nu te simți vrednic” e altceva. Probabil mai este de lucru la relația ta cu Isus. Poate că încă nu a fost depășit stadiul de „slugă” pentru că nu am conștientizat și experimentat încă iubirea Celui care și-a dat viața pentru prietenii săi, adică pentru noi. Dar tu vrei să-i fii prieten lui Isus? Vrei să te declari și tu prietenul și prietena lui Isus? Pentru că o prietenie se acceptă. Isus ți-o oferă pe-a lui. Tu, pe-a ta, i-o oferi? Iată că astăzi Isus ne dă o soluție pentru a trăi demnitatea de prieteni ai lui, iar soluția este Iubirea. „Aceasta este porunca mea: să vă iubiţi unii pe alţii, aşa cum v-am iubit şi eu pe voi” (In 15,12). Isus spune: „dacă păziţi poruncile mele, veţi rămâne în iubirea mea” (In 15,10). Care porunci? De fapt, este o singură poruncă care le cuprinde pe toate celelalte: „Iubiți-vă unii pe alții”. Isus spune: „Aceasta e porunca mea”, pentru că acesta a fost și stilul lui de viață. Cine sunt, așadar, prietenii lui Isus? Prietenii lui Isus sunt cei care iubesc. Mergi și fă și tu la fel.

Pr. Victor-Emilian Dumitrescu a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 15,9-17: În acel timp, Isus a spus ucenicilor săi: „Precum m-a iubit pe mine Tatăl, tot aşa şi eu vă iubesc pe voi. Rămâneţi în dragostea mea. Dacă păziţi poruncile mele, veţi rămâne în iubirea mea, după cum şi eu am păzit poruncile Tatălui meu şi rămân în iubirea lui. Acestea vi le-am spus ca bucuria mea să fie în voi şi ca bucuria voastră să fie deplină.  Aceasta este porunca mea: să vă iubiţi unii pe alţii, aşa cum v-am iubit şi eu pe voi. Nimeni nu are o mai mare dragoste decât aceasta: ca cineva să-şi dea viaţa pentru prietenii săi. Voi sunteţi prietenii mei, dacă faceţi ceea ce vă poruncesc. De acum nu vă mai numesc slugi, pentru că sluga nu ştie ce face stăpânul său, dar v-am numit pe voi prieteni, pentru că toate câte le-am auzit de la Tatăl meu vi le-am făcut cunoscute. Nu voi m-aţi ales pe mine, ci eu v-am ales pe voi şi v-am rânduit să mergeţi şi să aduceţi roade, iar roadele voastre să rămână, ca Tatăl să vă dea tot ceea ce veţi cere în numele meu. Aceasta vă poruncesc: să vă iubiţi unii pe alţii”.

Despre Autorul acestui articol: Victor-Emilian Dumitrescu (n. 1968) a fost hirotonit preot romano-catolic în anul 1997. Doctor în Filosofie cu teza „Mărturia, aspecte semantico-hermeneutice”, doctor în Teologie cu teza „Duhul Sfânt, experiența și spiritualitatea Rusaliilor”, actualmente este profesor de filosofie și teologie în învățământul universitar, activitatea sa principală fiind aceea de membru și asistent spiritual național al Comunității „Magnificat” din Reînnoirea Carismatică Catolică din România. Cel mai important proiect personal este constituit de intenţia de construi un stil de viaţă creştină bazat pe Faptele Apostolilor 2,42-47 („Toţi cei care credeau erau împreună şi aveau toate în comun… Şi în fiecare zi stăruiau împreună în templu, frângeau pâinea în casele lor şi primeau hrana cu bucurie şi cu inimă curată”).

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici) Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici)