Nu sunt un cititor avizat al Bibliei; de fapt, aceasta este prima lectură din viaţa mea a unui text evanghelic. Deci nu am idee de interpretări exegetice sau de altă natură, dar nici nu sunt de acord cu abordarea conform căreia Biblia nu-i de mine, dacă nu sunt suficient de experimentat să o înţeleg. De aceea, am citit evanghelia de azi prin prisma experienţei mele de viaţă şi de business. „Credeţi în mine… eu sunt adevărul… nimeni nu vine la Tatăl decât prin mine”. În afaceri, încrederea este un ingredient esenţial. Eu conduc business-ul cu această cărămidă în fundație – încrederea.  Aşadar, aş spune că Isus pune aici bazele unei „şcoli de management”. Îmi place dimensiunea asta. E corporate treaba. Trebuie să crezi în şefu’. Nu fi tulburat, căci el ştie ce e mai bine pentru noi toţi. Înţelege business-ul şi implicaţiile lui, pricepe cum funcţionează fiecare dintre noi şi ce ne trebuie fiecăruia. Iar eu, mâna lui dreaptă, ştiu la fel de bine ca el. Eu mijlocesc relaţia dintre oameni şi el. Iar el are încredere în mine, îmi dă puteri depline şi mă deleagă fără rezerve. La rândul meu şi eu am încredere că oamenii mei și ştiu ca ei mă vor urma. Eu ştiu calea (încotro merge corporaţia), adevărul (identitatea companiei), dar şi care mai e viaţa oamenilor mei. Isus ştie cum să pună problema. E un lider, şi încă unul foarte carismatic, puternic, fiindcă oamenii îl urmează încrezători. E clar, de azi încep să văd cu alţi ochi evanghelia, care propune un tip de relaţie bazată pe încredere, pe un crez: a te încrede / a crede total în ceva, în cineva. Poate fi şeful tău, compania la care lucrezi, un vis. Sau Isus.

Adrian-Răzvan Florea a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 14,1-6: În acel timp, Isus a spus ucenicilor săi: „Să nu se tulbure inima voastră. Credeţi în Dumnezeu, credeţi şi în mine. În casa Tatălui meu sunt lăcaşuri multe. Dacă nu ar fi aşa, n-aş fi spus: mă duc să vă pregătesc un loc. După ce mă voi duce să vi-l pregătesc, mă voi întoarce să vă iau cu mine, ca să fiţi şi voi acolo unde sunt eu. Voi cunoaşteţi calea unde mă duc eu”. Toma i-a zis: „Doamne, nu ştim unde te duci şi cum putem şti calea?” Isus i-a răspuns: „Eu sunt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl meu decât prin mine”.

Despre autorul acestui articol: Adrian-Răzvan Florea (n. 1974) este licenţiat în Inginerie Aeronautică şi este deţinătorul unui EMBA la Kennesaw State University. Are o experienţă de 14 ani în corporații multinaționale din industria de telecomunicaţii, în poziții de middle şi top-management, iar în prezent ocupă funcţia de Chief Executive Officer (Director General) al unei importante companii de infrastructură de telecomunicații metropolitane din România.