Mulţi dintre ucenicii care îl ascultau pe Isus au simţit greutatea cuvântului său. De multe ori şi mie mi-e greu să înţeleg cuvântul Domnului! De multe ori îmi e povară! Mândria şi egoismul sunt deseori mai mari decât dăruirea de sine. Şi uite aşa urmează moartea, pentru că fără el nu este viaţă. Dar Petru îi spune: „Doamne, la cine am putea merge? Tu ai cuvintele vieţii veşnice”. El vorbeşte şi-l alege pe Cristos în numele tuturor. Şi în numele meu, cea care învie prin Isus ori de câte ori se hrăneşte din el. Te privesc. Cât de frumos trăieşti şi împlineşti voia Tatălui, Isuse! Pentru a purifica intenţia şi aderarea lui Petru, implicit şi a mea, spui dinainte că nu vine nimeni la tine dacă nu-i este dat de la Tatăl. Alt mod delicat de a ne spune că totul este har, totul este chemare. Cât de nesătui ne vrei în faţa Cuvântului Tatălui, Isuse, dar al Tatălui, Pâine Vie! Ai împlinit cele spuse: că te vei întoarce la Tatăl, dar nu ne vei părăsi. Ai trăit, ai învăţat, ai anunţat împărăţia veşnică. Ai pătimit, ai murit, ai înviat, te-ai înălţat! Ai rămas cu noi, în trup glorificat, în simplitatea perfectă, uşor de înţeles, în tăcerea dulce a unei mese în doi, ca o cină romantică a unor îndrăgostiţi… Curajul de a mă apropia şi a te asculta… Curajul de a spune: „Mulţumesc că ai rămas pentru mine, viu, în continua jertfă nesângeroasă”, preaplin de speranţa ca voi reveni la tine pentru ca tu să mă câştigi pentru propria-mi înviere în tine… În curajul aceasta am nevoie de harul tău! În binecuvântata nebunie de a crede că te cobori în trupul meu şi în inima mea, am nevoie să fiu umplută de iubirea ta pentru a răspunde cât mai autentic salutului pascal: „Adevărat ai înviat! Mulţumesc pentru învierea mea!”

Iuliana Codreanu (Birtea) a meditat Evanghelia după după sfântul Ioan 6,60-69: În acel timp, mulţi dintre ucenicii lui, care-l auziseră, au spus: „Greu este cuvântul acesta. Cine poate să-l asculte?” Isus ştia în sine că ucenicii murmură împotriva lui. De aceea a spus: „Vă scandalizează lucrul acesta?… Dar dacă veţi vedea pe Fiul Omului suindu-se acolo unde era mai înainte? Duhul este acela care dă viaţă, trupul nu ajută cu nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh şi viaţă. Dar sunt unii dintre voi care nu cred”. De fapt, Isus ştia de la început cine sunt cei care nu cred şi cine este acela care îl va vinde. Şi zicea: „Iată pentru ce v-am spus, că nimeni nu poate să vină la mine, dacă nu-i este dat de la Tatăl”. De atunci, mulţi dintre ucenicii săi s-au retras şi nu mai umblau cu el. Atunci Isus a spus celor doisprezece: „Vreţi şi voi să plecaţi?” Simon Petru i-a răspuns: „Doamne, la cine am putea merge? Tu ai cuvintele vieţii veşnice. Iar noi am crezut şi am ştiut că tu eşti Cristos, Fiul lui Dumnezeu”.

Despre autorul acestui articol: Iuliana Codreanu (Birtea) (n. 1980) este licenţiată în teologie-filologie şi lucrează în departamentul de vânzări al unei companii de telecomunicaţii. Unul dintre cele mai importante proiecte personale a fost implicarea în Organizaţia Naţională „Cercetaşii României, în special în centrul Adormirea Maicii Domnului (Bucureşti). Actualmente Este proaspătă soţie şi mamă şi face parte din Comunitatea „Magnificat” (Reînnoirea Carismatică Catolică), unde parcurge un drum comunitar de formare şi creştere spirituală.

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici) Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici)