Privită de noi, care ştim de 2000 de ani de Înviere şi stăm acum liniştiţi în faţa calculatoarelor, Maria Magdalena pare aproape comică, atunci când îl plânge pe Isus cel mort, deşi era viu, chiar în faţa ei… Trăită însă atunci, la faţa locului, situaţia era cât se poate de problematică şi fără nici o ieşire posibilă. Maria Magdalena plânge şi nimeni nu o poate opri… Nimeni, aţi înţeles?

Petru şi Ioan, veniţi cu ea la mormânt, probabil că au încercat să-i vorbească. Apoi, văzând că nu aveau nicio şansă, au lăsat-o acolo, iar ei s-au întors. Îngerii Învierii au încercat şi ei. Erau doi şi apăruseră din senin la mormânt. Nimic din toate acestea nu au interpelat-o pe Maria Magdalena. Niciun efect… Isus încearcă şi el, dar este considerat ca grădinar… Aşadar, această femeie era imposibil de calmat, de alinat, de adus la raţiune, câtuşi de puţin. Avea în cap o dramă, un film care rula în continuu… Nici măcar cel pe care îl iubea nu o poate scoate din această situaţie ermetică.

De fapt, dacă privim mai adânc, asta este impresionant în evanghelia de faţă: Maria Magdalena iubeşte mult, iubeşte cu pasiune, nimeni nu poate nega asta. Dar inteligenţa iubirii îi lipseşte aproape cu desăvârşire în această dimineaţă a Învierii. Apoi Isus intervine direct şi o scoate din acest coşmar, strigând-o pe nume. O trezeşte la bucuria Învierii, iar apoi la credinţa în Isus înviat.

Astăzi este a treia zi a Învierii. Dacă ne întrebăm cum să trăim misterul Învierii, cum să îl găsim pe Cel Viu, cum să dobândim această credinţă vie în prezenţa lui Isus, Maria Magdalena ne arată ce avem de făcut. Trebuie să-l iubim mult, foarte mult pe Isus. Dacă îl vom iubi mult, dacă vom dori intens prezenţa lui, Isus va răspunde şi ne va ajuta să îl găsim. Ne va da lumina interioară a credinţei, care ne face să aflăm prezenţa sa. Dacă îl iubim, Isus ne va ajuta chiar dacă nu suntem prea inteligenţi în căutarea noastră.

Maria Magdalena i-a spus lui Isus că era grădinar… Dar apoi, acolo în grădină, complet pierdută, Isus a chemat-o şi a făcut-o să îl descopere, Viu, Înviat, Preamărit. Astfel că la sfârşit Maria Magdalena a devenit foarte inteligentă în iubirea ei, în credinţa ei. Mult mai mult decât apostolii, care aşteptau temători, în spatele uşilor încuiate.

Aşadar, cum să-l cunoaştem pe Dumnezeu? Iubindu-l mult. Iubindu-l mult, Dumnezeu ne va ajuta să îl cunoaştem şi să îl întâlnim.

Pr. Dan Suciu a meditat Evanghelia după sfântul Ioan 20,11-18: În acel timp, Maria stătea lângă mormânt şi plângea. În timp ce plângea, s-a aplecat şi s-a uitat în mormânt. Atunci a văzut doi îngeri, îmbrăcaţi în alb, şezând în locul unde fusese pus trupul lui Isus, unul la cap şi altul la picioare. „Femeie, au întrebat-o ei, de ce plângi?” Ea le-a răspuns: „Fiindcă l-au luat pe Domnul meu şi nu ştiu unde l-au pus”. Spunând aceasta, s-a întors şi l-a văzut pe Isus, stând acolo în picioare, dar nu ştia că este Isus. „Femeie, a întrebat-o Isus, de ce plângi? Pe cine cauţi?” Ea, crezând că este grădinarul, i-a zis: „Domnule, dacă l-ai luat, spune-mi unde l-ai pus şi mă voi duce să-l iau”. Isus i-a spus: „Marie!” Ea l-a recunoscut şi i-a spus în evreieşte: „Rabbuni!” – adică „Învăţătorule!” 17 Isus i-a zis: „Nu mă atinge, căci nu m-am urcat încă la Tatăl meu, dar mergi la fraţii mei şi spune-le că mă urc la Tatăl meu şi la Tatăl vostru, la Dumnezeul meu şi la Dumnezeul vostru”. Maria Magdalena a mers şi le-a spus ucenicilor: „L-am văzut pe Domnul şi mi-a spus aceste lucruri!”

Despre autorul acestui articol: Dan Suciu CSJ (n. 1975) este preot călugăr în Comunitatea „Sf. Ioan”. După un timp petrecut ca superior al mănăstirii „Sfânta Familie” din Bucureşti, a fost trimis în misiune în Caucaz. Pr. Dan este autorul unui blog de spiritualitate, „Întâmplări din lumea lui Dumnezeu”, unde relatează experienţa întâlnirii Domnului în lucrurile mărunte ale vieţii de zi cu zi.

© „Cum trăiesc eu Învierea lui Cristos?” este un proiect exclusiv Claudia Stan, „Deus meus in te confido” (Ps 25,2). Întreg cuprinsul proiectului poate fi vizualizat aici.

Votează acest articol şi autorul lui va fi premiat! (detalii, aici) Comentează acest articol şi poţi câştiga un premiu săptămânal! (detalii, aici)

