De Mello vorbeşte mult în pilde. Iată una specială, de sorginte indiană (ca însuşi de Mello).

Un om vede un călugăr trecând prin satul lui şi aleargă spre el strigând: „Dă-mi piatra! Dă-mi piatra preţioasă”. „Care piatră?”, întreabă călugărul nedumerit. „Azi noapte mi-a apărut în vis zeul Vishnu şi mi-a zis că, dacă vreau să fiu cel mai bogat om din lume, trebuie să cer piatra preţioasă pe care o poartă cu el călugărul care va trece la ora 11 prin faţa casei mele”. Călugărul scoate ceva din buzunar şi îi întinde omului nostru: „De piatra asta vorbeşti?” Era cel mai mare diamant din lume! „Da!”, spune omul nostru în extaz. „Mi-o dai mie?” „Sigur, ia-o, am găsit-o prin peregrinările mele”, spune indiferent călugărul şi-i dă diamantul. Omul nostru ia diamantul şi se pregăteşte să plece acasă, dar ceva îl frământă. Se aşează sub un copac şi meditează până spre seară, când se întoarce la călugăr şi-i spune: „Nu vreau acest diamant. Îmi poţi da capacitatea de a înţelege ce anume a făcut posibil ca tu să renunţi la el?” 

În acest video, De Mello ne pune înaintea noţiunii de realitate aşa cum n-am perceput-o poate niciodată: în dimensiunea ei de trezire. Trezirea din dimensiunea de fiinţe drogate de ceea ce societatea consideră a fi dezirabil şi prin care aceasta îşi controlează, asemenea unor roboţi, supuşii (aprobarea, aprecierea, lauda, succesul, acceptarea, popularitatea), pentru a descoperi grandoarea comorii care zace în interiorul nostru: împărăţia lui Dumnezeu. Pentru o lume tot mai obsedată de clişee, de încadrări, de roluri, iată o întrebare a lui de Mello care merită îndelung meditată: „Credeţi că Isus Cristos a fost condus de genul acesta de lucruri? De ceea ce au spus şi au gândit despre el?”         

Alte postări despre Anthony de Mello:

„Conştienţă, fără evaluarea a tot ce există”

Cum să ne rugăm