Iudeilor care aruncă în el cu pietre Cristos le spune cu blândeţe: „V-am arătat multe lucruri bune, care vin de la Tatăl meu” (In 10,32). Isus nu spune „V-am impus”, ci doar „V-am arătat”. Cu alte cuvinte, tot din Scriptură: „Iată, eu pun azi înaintea ta binecuvântarea şi blestemul, viaţa şi moartea. Alege viaţa ca să trăieşti” (Dt 30,19). Nici în cele mai mari momente de rătăcire ale noastre (când ajungem să aruncăm cu pietre în Isus), el nu se impune cu sila în inimile noastre. Conştiinţa (vocea lui în interiorul nostru) ne e suficientă pentru a alege corect între viaţă şi moarte, între lucrurile bune şi cele rele. Prin conştiinţă, el nu face altceva decât să ne arate, discret şi umil, aşa cum a făcut şi înaintea iudeilor cu 2000 de ani în urmă, „lucrurile bune”. Dacă noi sfârşim prin a le alege pe cele rele, aducătoare de moarte, nu-l putem face responsabil pe Dumnezeu de răul care este în lume, pe care noi înşine, prin alegerile noastre greşîte, îl perpetuăm.

